Swoją twórczość możesz wykorzystać nawet w kuchni...

poniedziałek, 15 kwietnia 2013

Sałatka z pęczakiem

Nie miałam dzisiaj pomysłu na sałatkę, więc wymyśliłam nową :) Zostało mi jeszcze trochę kaszy pęczak i to ona stanowiła podstawę tej nowej sałatki. Jak ją robiłam?
Rano ugotowałam małą filiżankę kaszy pęczak (1 filiżanka kaszy na 2,5 objętości wody plus troszkę soli), trwało to może z 10 minut. Potem posiekałam 3 kawałki marynowanej papryki, kawałek pora, połówkę cebulki, dodałam pół szklanki kukurydzy z puszki, trochę kiełków z pszenicy (niekoniecznie). Teraz trzeba było przyrządzić sos: duża łyżka soku z cytryny, tyle samo oliwy lub oleju, łyżeczka sosu sojowego lub przyprawy do zupy w płynie, łyżeczka musztardy - to wszystko dobrze wymieszać. Teraz przyprawiamy: solą pieprzem i szczyptą cukru. Można posypać rzeżuchą i orzechami wloskimi. Myślę, że taka sałatka powinna być zdrowa.

 Tutaj kasza, papryka i kiełki z pszenicy.












Tak wyglądał sos przed dodaniem go do kaszy.












Tu dodałam jeszcze kukurydzę.












A to efekt końcowy, sałatka jest smaczna, a przy tym syta.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz