Swoją twórczość możesz wykorzystać nawet w kuchni...

czwartek, 7 marca 2013

Pasztet z pęczaku

Wczoraj było o zwyczajnych plackach ziemniaczanych, ale z niecodziennym sosem, dzisiaj natomiast napiszę o czymś co po raz pierwszy w życiu robiłam i nawet mi wyszło. Ostatnio czytałam o zdrowotnych walorach kaszy pęczak. Kupiłam kilo pęczaku...i zastanawiałam się co z nim zrobić. Przede wszystkim ugotowałam kaszę według zasady 2,5 : 1 czyli 1 szklanka kaszy na 2,5 szklanki wody dodałam też małą łyżeczkę soli i troszeczkę masła. A... i namoczyłam wcześniej kaszę w zimnej wodzie. Udała mi się ta kasza, była duża i dobra w smaku, zjedliśmy ją z sosem, przeszkadzać  może tylko jej  kolor, bywa nieco szarawy, ale to mi nie przeszkadza. Potem została mi jeszcze szklanka ugotowanego pęczaku i postanowiłam zrobić jarski pasztet z dodatkiem pęczaku.

Pęczakowy pasztet a la Dosia:
Składniki: 1 szklanka ugotowanego pęczaku, 1 szklanka utartego sera żółtego, 1 szklanka utartych warzyw - pomieszałam seler i marchewkę, 1 cebula, 2 jaja, 2 łyżki kaszy mannej, 2 łyżki oleju, 2 ząbki czosnku. Przyprawy: sól, pieprz czarny i ziołowy, papryka słodka i ostra, gałka muszkatołowa, kurkuma.
Najpierw przemieliłam kaszę w maszynce do mielenia mięsa, utarłam ser żółty na tarce na grubych oczkach, a warzywa na oczkach średnich. Wymieszałam kaszę, warzywa i ser, wbijając 2 jaja i dosypując nieduże 2 łyżki kaszy mannej i wlewając 2 łyżki oleju . Dodałam roztarte ząbki czosnku z solą i przyprawy. Wyłożyłam formę na pasztet papierem do pieczenia i wlałam przyrządzoną masę. Piekłam 1 godzinę w temperaturze 180 stopni. Bez przekonania wyjęłam do ostudzenia. A tu naprawdę pasztet był zwarty i smaczny. Próbowałam na ciepło, był ok, ale po ostudzeniu sądzę, że jest jeszcze lepszy. Trzeba tylko kroić grubiej niż tracdycyjny pasztet. Polecam taki eksperyment.

To masa z kaszy, sera i warzyw, już z dodatkami.












 Pasztet tuż po upieczeniu.












A tak wygląda mała porcja po upieczeniu, była jeszcze gorąca:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz