Swoją twórczość możesz wykorzystać nawet w kuchni...

wtorek, 12 marca 2013

Zdrowe śniadanie

Chciałam się podzielić moim pomysłem na zdrowe śniadanie. Jest to moja innowacja, do tej pory bowiem od wielu lat na śniadanie wybierałam słodzony serek o różnych smakach owocowych: najczęściej truskawkowy lub brzoskwiniowy i do tego chleb opiekany w tosterze. Było to szybkie i wygodne. Teraz, od kiedy na jakiejś imprezie od długoletniej koleżanki usłyszałam jej zachwyt dotyczący kaszy jaglanej, ja też postanowiłam spróbować. Co prawda nie gotuję jak koleżanka zup jarzynowych z kaszą jaglaną, ale gotuję ją z przeznaczeniem na śniadanie. Jest to naprawdę proste.

Kasza jaglana śniadaniowa: szklaneczka kaszy jaglanej, trochę mleka, malutki kawałeczek masła, sól, woda.
Najlepiej ugotować kaszę wieczorem, potem przechowuje się ją w lodówce i spożywa w zależności od apetytu. Najpierw odmierzam szklaneczkę kaszy jaglanej i przepłukuję ja na sitku najpierw pod zimną, a potem pod gorącą wodą. Wsypuję kaszę do garnka o grubym dnie, dodaję kawałeczek masła i solę (niedużo).

Naprawdę niedużo tej kaszy jest tutaj, ale zwiększa ona ponad dwukrotnie swoją objętość podczas gotowania.










Dolewam 2 szklaneczki gorącej wody i troszkę mleka, gotuję na niewielkim ogniu do czasu wchłonięcia przez kaszkę wody, czasami trzeba przemieszać. Gdy już nie ma wody, wyłączam palnik, przykrywam garnek pokrywką i zostawiam na jeszcze ciepłym palniku, garnek okrywam jeszcze dwoma ręcznikami kuchennymi, by para się nie wydostawała. W ten sposób kasza dochodzi, można nawet zostawić tak do rana. Rano patrzymy, a tu kaszy jest duużo i taka żółciutka.


Ugotowana i zimna już kaszka. Gotowa do przyrządzania zdrowego śniadania.










Teraz do zimnej kaszy dolewam troszkę mleka (nie za bardzo je toleruję, więc tylko troszeczkę), dosypuję orzechy, kroję śliwkę suszoną, posypuję rodzynkami i ziarnami słonecznika. Wkładam do mikrofalówki na minutę do podgrzania. Gotowe... czasem dosypuję jeszcze otrąb, jak nie zapomnę :)


Tak wygląda moje śniadanko :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz