Swoją twórczość możesz wykorzystać nawet w kuchni...

czwartek, 31 października 2013

Sałatka z dyni, brokuła i pomidorów.

Ostatnio u mnie dostatek dyni, która jest jak najbardziej ekologiczna. Cóż z niej robić? Wymyśliłam sałatkę z dodatkiem dyni, jest naprawdę smaczna, a najważniejsze, że można zużyć dynię, która dla mnie ma mdły smak w sposób chyba najprostszy.
Sałatka z dynią, brokułem i pomidorami.
Kawałek dyni, kilka różyczek brokuła, kilka małych pomidorków, pół papryki, ogórek kiszony, pół cebulki, łyżka jogurtu naturalnego, łyżka majonezu, sól, cukier, pieprz, troszkę musztardy (dowolnie).
Najpierw obrany kawałek dyni i cząstki brokuła gotujemy przez 5 minut lub nawet mniej w osolonej i troszkę pocukrowanej wodzie.

Odcedzamy warzywa i studzimy.









Następnie do salaterki kroimy w dość spore słupki ostudzoną dynię, dzielimy na mniejsze cząstki brokuła, a w paseczki kroimy paprykę ogórka i cebulkę.

Dynia musi był półtwarda, żeby się nie "rozciapała" przy mieszaniu.








Dodajemy teraz przyprawy i jogurt oraz majonez. Delikatnie mieszamy. Gotowe. Podobnie robiłam sałatkę z pomidorów, cebuli, papryki i  podgotowanej dyni na kolację. Z tym, że łączyłam wszystko sosem z jogurtu naturalnego i kilku listków bazylii.

Sałatka dobrze pasuje do gulaszu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz